xarrada inauguracio seuEl passat divendres 12 de desembre Compromís per Alaquàs va inaugurar la seua seu. La inauguració va evitar els convencionalismes i va consistir en una xarrada col·loqui sota el títol “Mobilització ciutadana i canvi social”. A aquesta xarrada varen ser convidades diverses associacions locals que han fet de la mobilització ciutadana i la reivindicació la seua activitat principal per tal de cridar l’atenció sobre determinades problemàtiques socials. Així varen explicar la seua trajectòria i activitats col·lectius com Gent de l’Horta, la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca d’Alaquàs, CadA, Plataforma Col·legi Cremona i Asociación de Mujeres Lilith.

Gent de l’Horta va explicar la seua trajectòria de reivindicació de l’agricultura ecològica i de reconciliació amb la terra en una comarca urbanitzada com la de L’Horta. Per la seua banda, la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca va explicar com la seua lluita ha posat sobre la taula una problemàtica que pot afectar a qualsevol persona i com la protesta pública ha provocat canvis en les actituds de bancs i la justícia. El treball dels Comerciants Associats d’Alaquàs CadA és reivindicar el comerç local des de la seua promoció, amb l’objectiu de mantindre els carrers d’Alaquàs vius i de mantindre llocs de treball de més qualitat que els de les grans superfícies. Per altra banda, Plataforma Col·legi Cremona va fer un repàs de la seua lluita que va la reivindicació d’un col·legi concret a la defensa de l’ensenyament públic en general. I per últim l’Asociación de Mujeres Lilith va explicar el seu projecte d’inserció laboral i social per a dones i famílies afectades per la violència de gènere. Presentades les associacions es generà un col·loqui sobre les diverses experiències a partir de les preguntes del públic assistent.

Des de Compromís per Alaquàs es volgué fer aquest acte perquè considera molt important que la ciutadania siga conscient del seu poder i activa en les seues reivindicacions. El treball de les associacions convidades és necessari com a dinamitzador social que influeixca en la política, i des de Compromís per Alaquàs es posaren a la seua disposició per a aconseguir-ho.

En finalitzar la xarrada col·loqui es va fer una picadeta on es va seguir el diàleg entre tots els participants.