Compromís per Alaquàs planteja la redacció d’un reglament de productivitat per al personal de l’Ajuntament.

Des de fa temps el grup municipal de Compromís per Alaquàs s’ha interessat pels diferents Decrets d’Alcaldia en els què es gratifica a determinades persones que treballen a l’Ajuntament. En moltes d’aquestes ocasions no s’explica el motiu de l’augment de la remuneració i, per tant, podrien estar pagant-se de manera subjectiva. En els pitjor dels casos, per a Compromís per Alaquàs, seria possible l’existència d’interessos més enllà dels laborals, possibilitat que quedaria desmentida si el govern començara a gestionar amb transparència en aquest aspecte.

A l’informe del Síndic de Comptes en el què s’analitzava l’any 2014 ja es feia referència a aquest fet. En concret afirmava:

1. “El complement de productivitat el cobra només determinat personal de l’Ajuntament, sense que estiga vinculat a una valoració objectiva (article 5 del Reial Decret 861/1986). Aquesta incidència s’ha considerat bàsica i implica una debilitat rellevant de control intern”
  2. “El complement de productivitat no està vinculat a un sistema d’avaluació d’objectius (article 5 del Reial Decret 861/1986, de 25 d’abril)”.

Del que es desprèn que no hi ha un reglament de productivitat municipal que establisca uns criteris objectius per a atorgar gratificacions. Compromís planteja que aquest procediment estiga fet de forma consensuada entre el govern, l’oposició i els sindicats amb representació municipal. A més el personal de la casa tindrà un termini de temps per a fer aportacions individuals a la proposta de reglament abans de presentar-se per a l’aprovació definitiva del Ple.

Arxivat en: Ajuntament, Economia i Ocupació, Hisenda