El passat Plenari Compromís per Alaquàs va presentar un parell de mocions. La primera d’elles estava relacionada amb minimitzar la seua petjada ecològica de tots els col·lectius festers i l’Ajuntament. La idea és fer uns gots reutilitzables (perdurables en el temps) per a reduir el consum de plàstic d’un sol ús. Aquest got tindria un disseny consensuat per tots els col·lectius festers i l’Ajuntament, i fomentar així la participació entre els diferents col·lectius (falles, comparses, clavaries, penyes, associacions…). La segona d’elles estava relacionada amb el Festival de Rock d’Alaquàs. La formació vol augmentar la presència de grups de música femenins o amb dones entre els seus membres, així com potenciar també els grups de música en valencià i locals. La formació considera que en aquest aspecte no es pot baixar la guàrdia perquè és un tema en el que, desgraciadament, les administracions van per darrere d’allò que demana la societat.