Al llarg de la legislatura, són moltes les ocasions en que el grup municipal de Compromís per Alaquàs s’ha plantejat com fer la seua acció política tal de ser com més responsables millor amb el càrrec i el poble. Ens hem plantejat a quins actes acudir, on seure en els actes, les paraules i les mocions que presentem.

Creiem que no tots els membres de la Corporació són igualment responsables, concretament estem parlant del regidor de Ciudadanos Juan Carlos Mellado. Al llarg de la legislatura ens ha fet dubtar de la seua responsabilitat en moltes les situacions. Ben coneguda va ser la seua expulsió del partit i la seua reincorporació o seua absència a determinades reunions importantíssimes de cada mes (com les juntes de portaveus o les comissions informatives). També ens pareix irresponsable el treball que realitza. Quan et prepares el material dels Plenaris sols tindre cap comentari que realitzar, no és el seu cas. Pràcticament en cap punt del Plenari argumenta el seu vot com a grup municipal. Compromís pensa que cal presentar les mocions ben treballades i adaptades a la realitat del nostre poble, no mocions aprovades en altres pobles que a Alaquàs potser també es podrien fer, però que caldria adaptar a la nostra realitat local. En molts casos l’adaptació és nul·la: fan referència a comarques valencianes que no són les nostres, o a l’existència de districtes municipals que són inexistents al nostre poble.

2019 s’ha iniciat de forma exagerada amb 5 mocions, cap d’elles adaptades. Ni tan sols mostra interès per les mocions aprovades del seu grup. Fiquem dos exemples: el mes de juliol de 2017 va presentar una moció que va ser treballada per tots els grups municipals a les comissions informatives, però el dia del Plenari la «va deixar sobre la taula» (el que vol dir que es retira temporalment i es tornarà a presentar quan estiga més preparada). Mai ha tornat al Plenari. Un segon exemple va ser l’abril de 2018. Exactament el mateix: es treballà a les comissions informatives i al Plenari es «va deixar sobre la taula». Mai més s’ha sabut d’elles. És responsable políticament un regidor que presenta mocions d’altres àmbits sense adaptar-les, que no es preocupa per fer un seguiment de les mocions que presenta, que no va al despatx o que no assisteix a les reunions de treball?